måndag 21 januari 2008

Ja just det ja.

Jag har ju en blog! Julen var underbart avslappnad och mysig och tvååringen blev just så överväldigad och överraskad som man ska bli. Nyår åkte vi till Kuba och det finns inget som gör att en lång kall vinter känns mindre sträng än lite tropisk värme, sol och bad. Vid hemkomsten kollapsade vår trogna gamla dator och vi införskaffade en ny i fredags. Dock krånglar förstås internetuppkopplingen och detta bloginlägg postas från jobb. Men det är ok tror jag. Vi har inga uttalade regler mot sådant. Och sen har jag så mycket att göra så jag vet ändå inte var jag ska börja…

10 kommentarer:

Petchie75 sa...

Trevligt att du är tillbaka! Det låter som en perfekt semesterresa, skönt med lite värme mitt i vintern kan jag tänka mig.

Saltistjejen sa...

Låter som en underbar semester!!! Jag längtar som en idiot efter lite vår och värme just nu. Här är riktigt kallt nu. Särksilt vinden...

Kul att du är tillbaks! Ser fram emot dina kommande blogginlägg! :-)

Anna, Fair and True sa...

välkommen tillbaka! hur var Kuba?!

Annika sa...

Där är du ju!!! Välkommen tillbaks till bloggvärlden igen!
Kuba, vad spännande!!

Thy sa...

Petra: Det var helt underbart. Sol- och värmeälskare som jag är blir de kanadensiska vintrarna lite långa om man inte tar en paus.

Thy sa...

Saltis: Vi har också fått en riktig köldknäpp här i Toronto. Den är bara mycket lättare att stå ut med efter att ha laddat batterierna med lite sol.

Thy sa...

Anna: Tack! Och Kuba var helt underbart.

Thy sa...

Annika: Ja, det blev visst en liten paus där ett tag. Att det skulle vara så komplicerat att koppla upp en ny dator till ett existerande abonemang hade jag inte gissat på. Vi kan väl knappast vara de första som har gjort det eller?

Toini sa...

Välkommen tillbaks!

Låter härligt med värme, speciellt som jag hört att det har varit dåligt väder borta i Toronto delen. Vi ska få det nästa vecka med ner till -32 .......... bläää!

Thy sa...

Toini: -32 låter ju verkligen FÖR kallt. Jag följer vädret i Edmonton på din blog. Helt klart gjorde vår lilla tropiska paus det lättare att stå ut med vintervädret här i Toronto med - även om vi inte har det fullt lika kallt som ni.