fredag 15 februari 2008

Ja se det snöar, ja se det snöar... Äh lägg av nu!

Vi har fått fasligt mycket snö under den senaste månaden. Det är inte bara jag som tycker det utan det är den näst snöigaste vintern någonsin.
Jag fick nog för länge sen. Någon gång i November. Och nu är det bara löjligt mycket snö. Vackert är det, men alla transporter tar så oändligt lång tid. Bara att ta sig till och från dagis kan ta tre timmar och innefatta ett flertal nervösa sammanbrott (för att inte tala om tvååringen...). Så snälla, snälla lite vår nu?
Tills vidare får ni njuta av lite vinterbilder.






8 kommentarer:

Lullun sa...

Fina foton och jo mängderna av snö känns igen från mitt nya hemland oxå! *phhuuu ibland* :-)
Men du; 3 timmar till dagis! Tack för den. Sånt kan ju få en att sluta längta hem, eller vidare till någon annanstans, hur snabbt som helst! Vågar jag säga att sonens dagis (upp till han var 3 år) låg i källaren av vårt hyreshus, och nu går han i ett som ligger bara 2 hus bort? Hur man än vänder och vrider sig kan man aldrig få dagisplats på något ställe som tar längre än ett par minuter med bil hemifrån i hyfsat normalväder. DET är en stor fördel med Grönland iaf! :-)

Saltistjejen sa...

Wow!!!!
Ni har verkligen mycket snö!!!
Hm, känner att jag ska sluta klaga över att det aldrig blir vår här....
Å andra sidan är det ju betydligt mycket mer man kan göra ute om det verkligen är riktig vinter på vintern.
Men du har verkligen min fulla förståelse för din vårlängtan.

Vackra bilder är det iallafall!

Thy sa...

Lullun: Hihi! Ja du får nog mer snö än vad vi får, men här lyckas det bli kaos VARJE gång det snöar. Man skulle kunna tro att det var en överaskning att det skulle snöa på vintern i Kanada?

Thy sa...

Saltis: Ja mycket snö. Och det kommer mer i morgon. Suck. Men visst är det vackert...

Anna, Fair and True sa...

Alla svenskar tycker bara att det ser härligt ut för vi har haft typ sammanlagt 4 dagar med 1 cm snö i vinter (Stockholm). Men jag förstår att du börjar bli trött på det.

Thy sa...

Anna: Så in i bombens trött på det är jag nu. Det blir inte roligare för att det ska bli ett par plusgrader och regn på söndag följt av kallare väder och mer (ja du gissade rätt!) snö...

Toini sa...

Ja den här vintern känns otroligt lång. Jag hoppas den snart är över.

Fina bilder du tagit, på snön!

Thy sa...

Toini: Den vår den svage kallar höst...
Ja det är svårt att se slutet på den här istiden. Igår hade vi plusgrader och regn och idag så är det kallt igen. Och snorhalt... Wihiii!