måndag 20 augusti 2007

Byrackor!!

Åh jag blir så arg på hundägarna i vårt område. Det finns två parker, knappt två minuters gångväg från varandra. En är en vildvuxen ravin där det är tillåtet att ha hundar okopplade och den andra är en lekplats med sandlådor, gungor, klätterställningar, massor av barn och koppletvång på hundar. Och av någon oförklarlig anledning en hel drös lösa hundar. Varför? När de bara kan gå en liten bit längre bort för att rasta sina hundar.
I sanningens namn så är de flesta hundägare väldigt respektfulla och ansvarstagande och har vältränade, lydiga hundar som inte stör barnen. MEN igår så kom en dam med tre hundar som for runt som tättingar I SANDLÅDAN och hoppade upp på barnen. När jag sjasade bort hennes hundar från sandlådan så hade hon mage att säga till mig att det inte gjorde något att hundarna var där för att katter kissar och bajsar i sandlådan hela tiden! Menade hon alltså att det därför skulle vara ok att hennes hundar kissade där? AAAGH! Jag blev så förbluffad att jag inte kom för mig att fräsa till ordentligt utan bara mesade ur mig något om att det finns en park att rasta hundar i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilket knäpphuvud! Oj, vad jag hade råskällt. Hygien osv...

Thy sa...

Jag blev så paff att jag inte kom för mig att bli arg. Men nu efteråt så har jag kommit på många dräpande repliker. Tyvärr inte särskilt praktiskt...