lördag 4 augusti 2007

Härlig lördag.

Jag fick sovmorgon. Till åtta och med vissa avbrott för förfrågningar av livsviktig art, men man är ju småbarnsmamma, så det kändes väldigt lyxigt. Sedan bar det av till brunch med våfflor och jordgubbar för mig och A och pannkakor med korvar och lönnsirap åt mr. Thy.

Nej jag skojar inte, man äter faktiskt alltihop tillsammans på en gång här. Mycket exotiskt och inget som jag direkt skulle rekommendera en tillfällig besökare att testa. Inte när det finns smarrigheter som våfflor i alla fall.

Efter att vi blivit riktigt proppmätta bar det av till Riverdale Farm, som är en relativt centralt belägen park med en liten bondgård i. Man får träffa kossor och hästar och grisar.
Vi såg på när en get mjölkades och fick klappa en kanin. Vi betraktade en (stillastående) röd traktor i säkert tio minuter innan A meddelade att den INTE var farlig och vi avslutade besöket med ett dopp i plaskdammen. A sov sedan sött under hela promenaden hem, inklusive under snabbvisiten till Farmers' market. Vi hann också med att bada i kvarterets kommunala pool och grilla portabellasvampar innan det blev kväll. Nu vattnar jag mycket aktivt trädgården med hjälp av sprinkler och bloggar.

Inga kommentarer: