tisdag 11 september 2007

En tur till parken

Vi gick som vanligt ner till lekparken i eftermiddags och min nya leksak fick följa med. 409 foton senare börjar jag misstänka att jag måste börja leta efter en ny hårddisk om detta ska kunna fortsätta. Vi träffade en liten tjej i tvåårsåldern som blev VÄLDIGT förtjust i A. A tyckte väl det var ganska trevligt till att börja med, men tröttnade ganska snart på att ta emot den lilla tjejens något hårdhänta intresse. Det hela slutade med att flickan jagade A runt lekplatsen. Medan han kutade skrek han "My bodyyyy!!" Till mitt försvar måste jag säga att jag fnittrade väldigt diskret när jag skiljde dem åt.



Traktorer är mer förutsägbara.






Hemma igen.

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Tänkte jag skulle säga hej, tror att jag hittade hit genom Alvas pappa eller om det var Skolfröken. Några vänner bodde i Toronto ett halvår för knappt två år sedan och då var jag där och hälsade på. Var även där en snabbis 1996 medan jag var au pair i USA. Mysig stad. Kanada är ju lite mer Europa än USA också.

Kul att läsa om svenskar i utlandet! Själv bor jag hemma i Sverige igen sedan fyra år tillbaka efter över fem år utomlands.

/Anna

Thy sa...

Hej Anna! Välkommen.
Ja Toronto är faktiskt riktigt mysig på sina ställen. Kanada identifierar sig mycket genom att just INTE vara USA, vilket blir lite komiskt då de ju faktiskt har en hel del gemensamt...

Saltistjejen sa...

Jag har varit i Toronto och gillade verkligen staden jättemycket. Särskilt på grund av att den kändes som en otroligt bra mix av Nordamerika och Europa. Nästan det bästa från två kontinenter.. Fast jag spenderade endast en knapp vecka där så det är säkert annorlunda när man väl bor och lever på ett ställe.
Jag har vänner som bor i Toronto och vi har självklart planer på att hälsa på dem. När det nu blir tid...

Thy sa...

Jag gillar Toronto skarpt och det är en av få städer i Kanada som jag skullle kunna tänka mig att bo i. Stor nog för att vara riktig storstad med alla (arbets-)möljigheter som det innebär, vänlig nog att känna sig välkommen i och massor av god mat från hela världen... Ca hälften av de som bor här är faktiskt inte födda i Kanada och det ger ju en härlig mix med.